Jacky Van den Berghe: | Woensdag, januari 06, 2010 03:55 |
Voor Yellow, 88 en mucho: Ik dank jullie voor de uitwisselingen die je hier aan elkaar doet. Er zitten zeer interessante opmerkingen tussen, te veel om elk apart te behandelen, wat me spijt. Nog eens mijn dank! Heel hartelijk, Jacky |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 14:08 |
ja jacky, sorry als het wat teveel werd, het meeste wat ertussen stond was serieus bedoeld maar niet alles, ik hoop dat je de ernstige dingen kan onderscheiden, nu ga ik wat werken, veel liefs en groetjes allemaal :) |
|
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 14:04 |
zijn wraak zal zoet zijn ja..ik verheug me nu al op zijn reactie in drievoud, jacky is een van de weinigen die altijd respectvol terugkoppelt, of men het nou eens is of niet | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:35 |
ok, hier stop ik, je begrijpt me toch niet mucho, maar even goede vrienden hoor :) | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:22 |
er is geen harmonie liefde is een zoethouder mannen en vrouwen de wereld uit balans geen kans |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:21 |
ik ben reuze benieuwd wat Van den Berghe nu hierop allemaal weer zal zeggen zijn wraak zal zoet zijn, denk ik |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:20 |
ja, droom lekker verder zou ik zeggen vooral in materialisme gedijt die bijbel erg goed |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:18 |
neen dat ken ik niet, maar je mag het altijd sturen hoor :) misschien als ik het hoor dat ik het wel ken. 1 woord staat centraal, daar heb je gelijk in, liefde... liefde maakt sterker, alles wat liefde tegengaat maakt droevig, ook in relaties kan geen liefde krijgen veel pijn doen en leiden tot een breuk het leven kan hard zijn zonder liefde, daarom blijft het inderdaad een leidraad, misschien een soort roze bril? | |
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:18 |
voor de evt.liefhebber http://www.youtube.com/watch?v=TTy-isYvO-g |
|
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:13 |
dat zeg je goed yellow, een leidraad van je leven, ik ben geen atheist, geen overtuigde gelover, maar ben wel gevoelig voor Liefde van God, wat dat ook moge zijn, psalmen en gezangen ontroeren mij, puur omdat ik de woorden in stemming voel, ken je het liedje van DC lewis? mijn gebed? dat spreekt mij persoonlijk enorm aan.. | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:12 |
dat begrijp ik 88 maar dat alles had een reden die je enkel kan begrijpen wanneer je de bijbel dieper bestudeerd, maar ik ging niet prediken dus laat het ons hioer sluiten aub. | |
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:07 |
er staat zo veel in de bijbel.. en god vond het goed dat zijn enige zoon, de wereldredder, centraal werd gesteld, levend met spijkers door voeten en handen een ererondje door de stad moest lopen met dat kruis op zijn rug, god vond het goed, zijn zoon zou een voorbeeld zijn van vaderliefde, nou, ik zou mijn kind ertegen beschermen en me er liever zelf aan vast laten nagelen, niemand komt aan mijn kinderen..als ik sommige teksten uit de bijbel lees word ik eerder zeer opstandig |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:07 |
Is niet waar wat je daar zegt, er zijn Christenen en Christengroeperingen die nooit de wapens ter hand hebben genomen, jij spreekt echtr over de Rooms-katholieken maar wie zegt dat dat echte Christenen zijn en trouwens wie kan zich echte Christen noemen. Kijk ik ga het bij deze houden, globaal gezien geloof ik wat er in de bijbel staat, alle pracht, praal, oorlog er los van vind ik de bijbel zelf een goede leidraad in mijn leven | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:05 |
geloof en voortplanting ja, lekker bezig zijn god zal tevreden zijn fuck yourself |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:05 |
nee, leve de cultuur van bloed aan de muur |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:04 |
enne nog iets, verstand heeft totaal niets te maken met geloof, ieder gezond mens is in staat te redeneren, het is niet nodig om alle gelovigen de stempel te geven van dommerik, die bal zouden gelovigen trouwens kunnen terugkaatsen naar niet gelovigen, IQ heeft er totaal niets mee te maken hoor. | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:04 |
de bijbel, wapenbezit en geweldsamusementsindustrie jezus christus! |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:03 |
de hele christelijke wereld is de meest agressieve wapenindustrie van heb ik jou daar |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 13:00 |
hmmmm...ja dat klopt mucho, maar er staat nergens in de bijbel dat men geweld moet gebruiken na de komst van Christus werd er van de Christenen verwacht dat er geen wapens meer zouden opgenomen worden, helaas wordt dit niet altijd nageleefd, je hebt daar zeker een punt, p.s. ik lees ook andere boek hoor, het is gewoon een deel van...:) | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:59 |
net als jezus in zijn tijd die had andere problemen godverkut, wat een versneeuwde dag |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:59 |
ik twijfel aan mensen hun verstand soms dat zal ik niet onder stoelen of danken steken |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:58 |
lees eens een ander boek zal je goed doen |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:57 |
het meest agressieve volk hier op aarde zweert bij de bijbel en nu zeg ik niets meer |
|
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:56 |
ja, en je nooit de mond laten snoeren, ieder mens mag gewoon zeggen wat die denkt, ieder mens moet ook respecteren wat de ander zegt na het denken, zo wordt het wel wat en krijgt jacky toch gelijk..;) | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:56 |
rechtzetting, ze kwamen niet allemaal want er zijn er enkele nog niet vervuld üit het boek openbaring dus als die uitkomen dan twijfel ik niet meer, tot zolang twijfel ik soms ook hoor | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:56 |
ach, schei toch uit kijk eens naar je eigen land en hoe dat volkske aan het stemmen gaat daar hebben we meer aan jezus christus! |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:50 |
@mucho niet enkel die profetie is uitgekomen, alle voorschreven dingen kwamen uit maar goed zoals ik al eerder zei, het is persoonlijk, 88, elke mens heeft zijn eigen gevoelens, ik probeer hier niet tegen te werken maar doe enkel vaststellingen wanneer men vergelijkingen maakt, zelf doe ik heir niet aan prediken, dat weet je wel he maar als ik iets erover lees zal ik wel durven antwoorden |
|
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:42 |
dan ben je wel verlicht, maar helemaal in je eentje, men zal je kruisigen omdat je de enige bent die niet meer terugvecht, een makkelijke prooi, al heb je gelijk, zo overleeft de verlichte mens het aardse leven ook niet.. | |
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:39 |
jacky, zolang een mens hart en ziel heeft en niet boven zichzelf en anderen uitstijgt, blijven mensen zoals ze zijn ,te kwetsen beestjes,geen enkel geloof zal kunnen bewerkstelligen dat we massaal liefde en begrip worden, de mens is een individu en laat zich leiden door persoonlijke driften, gevoelens, emoties, opvoeding, kortom,alles wat het leven biedt denk ik, vrede komt er nooit, tenzij je er als mens vrede mee hebt dat je niet meer hoeft te strijden tegen wat dan ook..dan ben je verlicht.. | |
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:26 |
dit kon eigenlijk iedereen voorspellen, als intelligent mens hoef je alleen maar dichtbij te kijken om te weten hoeveel erger het op grote schaal kan zijn, zeg hier maar eens iets verkeerd tegen 1 mensen en je wordt al half gevierendeeld om je persoonlijke mening.. :( | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 12:07 |
nog 1 dingske, het volk van Israel had christus verraden, daarom had hij voorzegd dat dit volk nooit meer in vrede en samenhang zou leven en over de gehele aarde verdeeld zou blijven, een profetie die inderdaad tot vandaag nog steeds juist is, woorden uit de bijbel mucho, nu ga ik werken groetjes | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:44 |
ja, het kon ook niet anders dan een woestijnvolk zijn, er was nog geen bos... kom we zwijgen erover | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:42 |
ja, we hebben het maar over een woestijnvolkje en wat voortplanting waar gaat deze wereld over de wereld is nog steeds zo plat als een dubbeltje ik sluit me er maar weer bij aan god, wat een ellende:( |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:41 |
hahaha, platte mucho, allez, ik ben benieuwd wie we morgen krijgen lol :) | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:40 |
ja dat is waar, kom, we zwijgen erover(A) | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:38 |
jezus, sex, huiselijk geluk mijn god, wat zijn we weer lekker bezig |
|
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:37 |
als er iemand nog over jezus begint dan ga ik heel hard gillen |
|
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:37 |
ja 88 over religie ben ik voorzichtig hier op freaks want het blijft zoals eerder gezegd iets persoonlijk maar toch geef ik gauw een voorbeeld, bibliotheek is van bijbel afkomstig. ik kan dit volledig vervormen door te zeggen, alle bibliotheken zijn geïnspireerd door God, klinkt absurd niet? geen enkel boek wordt geschreven met de intentie om het te veranderen, zie je? en nu zwijg ik erover :) | |
platte mucho: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:36 |
elke cultuur heeft zijn eigen sproookjesverzameling hoe het trouwens met israel is afgelopen kunnen we nog dagelijks vernemen kom op vrouwen, trek jullie legerlaarzen maar weer aan |
|
88: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:33 |
die verzameling heeft de hoofdpersoon wel op een troon gezet en als je erover in discussie wilt gaan, geeft hij niet thuis, dan moet je gedwongen je fantasie gebruiken :( | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:29 |
bijbel is trouwens een verzameling boeken, het woord bibliotheek is er van afkomstig, wist je niet hé, maar nu zwijg ik er over :) | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:27 |
men moet er steeds andere verhalen aan linken maar het is een vaststaand feit dat het heilige schrift het allereerste geschreven boek was, men schijnt dat dikwijls te vergeten, zo en nu zwijg ik erover hoor. :) | |
Yellow: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:22 |
als men nu de gewone bijbel eens zou gaan linken met ware gebeurtenissen dan zou men zien dat er veel dingen zijn van uitgekomen maar ik moet voorzichtig zijn, de mens voegt er dingen aan toe om het te begrijpen en het logisch te maken, maar zo werkt het niet, men neemt aan of men neemt niet aan, dat is een beetje mijn visie hierover groetjes | |
Meneer Zes: | Dinsdag, januari 05, 2010 11:18 |
Van mij kan al dat (bij-)geloof vallen. Ik ben niet gelovig. Maar hierboven zet je weer een perfecte weergave neer van het Goddelijke principe: de man en vrouw verenigd zoals het was. Dat is dan vermoedelijk (of zeker) onze hunker naar elkaar. Onmogelijk om weg te wijzen zo van: dat hoef ik niet. Zeer graag gelezen :D Gegroet, Meneer Zes |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:29 |
Voor Marousia: Veel dank voor je mooie reactie, heel blij met je compliment! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:26 |
Voor baruchacha: Heb van deze stelling nog nooit gehoord. Volgens de overleveringen werden zij beiden uit het paradijs, de onbewuste zaligheid, gezet. Want van nu af kenden zij goed en kwaad. Een kennis die zij later als vanzelf zouden erven, maar die hen door ''de slang'' tevroeg werd gebracht. Een zaligheid die wij terug kunnen bereiken indien wij de tegenstelling (de materiele dualiteit)terug een kunnen maken (vergeestelijken), maar nu bewustgeworden! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:13 |
Voor quicksilver: Blij dat het duidelijk voor je overkwam, Dicky, en dank voor de reactie! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:11 |
Voor Isolina: Veel dank en blij dat je het mooi kon vinden, Isolina! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:08 |
Voor stormtrooper: Dankjewel, Har! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:07 |
Voor CBR: Met heel veel dank je reactie gelezen, CBR! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:05 |
Voor mucho: Ziekelijk kan ook, mucho, niet opgemerkt? Hartelijk groetje, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 01:02 |
88Twee: ... haar mannelijke principe gedaan heeft. Vandaar de verwikkelingen tussen vrouw en man. Deze dualiteit terug een maken kan, lijkt het, alleen maar als er (grote) liefde aanwezig is. Dit heeft weinig met geloof te maken, maar temeer met zijn. Er is sprake van licham-e-lijke, geest-e-lijke, dus het ligt voor de hand datgene wij wat de ziel betreft het ziel-e-lijke noemen. Het ziel-le-lijke is dan een leesfout evenals het ziek-e-lijke ha ha! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, januari 04, 2010 00:50 |
Voor 88: God zou het mannelijke en het vrouwelijke zijn samen en tegelijk niet omdat het dan in eenheid is. Al de dingen die bestaan gaan hier over namelijk: het geven en het ontvangen. In harmonie is het een eenheid waar de tegenstellingen a.h.w. niet in aanwezig zijn of verdwijnen. God schiep de mens als een eenheid. In de loop van de geschiedenis heeft de man het vrouwelijk principe laten verkommeren in zichzelf, evenals de vrouw dat met... |
|
Marousia: | Zondag, januari 03, 2010 22:22 |
Heel mooi weer neergezet hoor. Prachtig met een woord. Liefs van Marousia | |
Quicksilver: | Zondag, januari 03, 2010 16:55 |
Mooi, duidelijk verwoord liefs,liefs |
|
isolina: | Zondag, januari 03, 2010 15:26 |
heel mooiiiii jacky . knuff maria | |
Stormtrooper: | Zondag, januari 03, 2010 11:25 |
;) | |
CBR: | Zondag, januari 03, 2010 11:03 |
Bewondering voor je schrijven! liefs, cbr |
|
mucho: | Zondag, januari 03, 2010 10:43 |
het is een lekker ding maar ziellelijk:S |
|
88: | Zondag, januari 03, 2010 09:32 |
-god is het mannelijk en vrouwelijke principe samen, tevens de afwezigheid daarvan enz-...ik weet niet, hmm..zeg je nu dat er eigenlijk niets is behalve het geloof in die zielsverbinding? natuurlijk snap ik wel dat lichaam en geest in harmonie moeten zijn, maar volgens mij heb je het ook over het Geloof,waarbij ik nu lees, de afwezigheid daarvan, even in verwarring dit keer..mooi woord trouwens, zielelijke, je blijft er naar kijken en hebt de neiging om ziellelijk te lezen :D leuk he? x88 |
|
Auteur: Jacky Van den Berghe | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 03 januari 2010 | ||
Thema's: |