corner
 
   Godsdienst
corner
08 juli 2014 Stuur e-mail Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Oorlog / Geloof / Geen Thema


Als godsdienst de oorzaak van oorlog is.
Schrap dan dit woord uit de woordenboek.
Omdat godsdienst te vaak het synoniem is van
Fanatisme, genocide, Kindermoord en verkrachting .


- rovago -

Gecontroleerd door: christina

       

   Reactie op dit gedicht
corner

rovago vindt het leuk als je reageert op dit gedicht

Nog geen account bij de Gedichten-Freaks?
Vul hieronder je gegevens in om te registreren
en laat gelijk een reactie achter.

Je schrijversnaam
Wachtwoord
Wachtwoord nogmaals
E-mailadres
Los de som op:
4 keer 4 =
Bericht
Let op maximaal 499 tekens!

 


 marcel bulckaert corner
Woensdag, juli 09, 2014 20:12 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Er is niets mis met dit gedicht, behalve dat het op de gevoelige tenen van bepaalde gelovigen trapt en dat die dan met argumenten komen aandraven die eeuwen geleden al weerlegd zijn.
 
 rovago corner
Woensdag, juli 09, 2014 19:49 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Beste Matthijgedichten, Ik schrijf je dat ik totaal niet geloof, en toch slaat u mij met Bijbelteksten om de oren. Wat heb ik toch aan die onzin man? Ik vergat de paus nog te bedanken die bij de 2de wereldoorlog de wapens zegende die mijn grootouders doodden.
 
 wervelende regenboog corner
Woensdag, juli 09, 2014 13:14 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
prima voorzet om in de trant van voetbal te blijven...de spelers kijken voor de wedstrijd aanbiddend omhoog en schoppen vervolgens hun broeders lens...
 
 mima corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:51 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
alleen een goddelijke interventie kan Matthijs nog helpen :D

moet je vaker doen Rovago, dit soort werkjes :P
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:45 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Je zoekt volgens mij gewoon naar een reden om mij te blokkeren. Bij jou heb ik het idee alsof ik nooit iets goeds zeg.
 
 spring-in-het-veld corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:34 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
*Spring wat heb je te zeggen over mijn reacties 12:22, 12:18, 12:02 etc*

Dat je een monoloog voert en ik jou nu ga blokkeren, ik zou niet willen dat je dergelijke kost nogmaals bij mij komt plempen, dus toedeloe...
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:32 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Dus nou geef je mij de schuld ervan dat je atheist bent Spring?
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:25 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Spring wat heb je te zeggen over mijn reacties 12:22, 12:18, 12:02 etc
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:24 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Bedankt dat we hier een discussie konden voeren Rovago.
 
 spring-in-het-veld corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:22 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Matthijs, ook jij mag Rovago best wel even een compliment geven voor zijn gastvrijheid, we zitten wel mooi zijn tekst te bekladden, ik zeg: Sorry voor mijn gedrag Rovago, en dank je wel dat je mij de gelegenheid gaf tot doordraven...
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:18 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Spring zelfde als met mensen die bv de katholieke kerk verlaten en daarna niks meer van het geloof willen weten. De kerk moet niet het fundament zijn maar het geloof in Jezus. Voor mijn geloof maakt het niet uit wat kerken doen of mensen zeggen, mijn geloof is gebaseerd op Jezus.
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:12 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Wat ik als groot probleem in de katholieke kerk zie is de tradities wat vaak tegen God ingaat. Inplaats daarvan zouden ze het evangelie moeten verkondigen.
 
 spring-in-het-veld corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:10 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
geweldig Matthijs, en weet je? Ik was gelovig, gelukkig.. en dankzij jouw stalen neus ben ik nu ook athe´st geworden, pluk jij maar sterren en verkondig wat je wilt, je hebt mij door jouw overtuiging verlost van mijn laatste twijfel..
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:02 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Ik denk wel dat de katholieke kerk hier heeft bijgedragen tegen het geloof. Wat ik eigenlijk van oudere mensen hoor is dat ze vroeger ook kerkverzuim in het rapport hadden staan en de meeste het niet leuk vonden om te gaan naar de kerk.
 
 spring-in-het-veld corner
Woensdag, juli 09, 2014 12:02 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
hahaha , ik vind dit een ijzersterk gedicht, het groeit waar je bij staat :)
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 11:58 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Ik moet wel zeggen ik woon zelf in een gebied wat erg katholiek was. Wat ik van verschillende mensen begrijp is dat misbruik veel voorkwam. Jezus zegt (Marcus9v42 En wie ÚÚn van deze kleinen, die geloven, tot zonde verleidt, het zou beter voor hem zijn, dat een molensteen om zijn hals was gedaan en hij in de zee was geworpen.)
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 08:47 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Voor het argument dan als je gaat kijken naar bv een orthodoxe gemeente als Staphorst, hoeveel mensen gaan daar naar een ander land om oorlog te voeren? Mensen die zich opblazen of vanuit Nederland de jihad zijn aan het voeren zijn moslims. Dat geeft op dit moment het geloof een hele slechte naam.
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 08:30 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Mensen die bv overtuigd zijn zoals ik dat Jezus de waarheid is weg te zetten als fanatiek slaat natuurlijk nergens op. Iemand die bv atheist is, is net zo fanatiek in zijn ongeloof. Mensen die zich met bommen opblazen dat zijn geen christenen die dat doen.
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 08:26 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Wat ik merk in je gedicht en in je reactie hieronder is dat je vol zit met vooroordelen, je scheert zomaar alle geloven over een kam.
 
 matthijgedichten corner
Woensdag, juli 09, 2014 08:21 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
citeer "andere geloof kwam moorden en verkrachten, neen mensen mij niet gezien, dan geef ik mijn lichaam liever aan de wormen, daar doe ik niemand kwaad mee."
Daar eindigt het niet na dit leven is er voor eeuwig een hel of voor eeuwig een hemel. Dat je niemand kwaad doet klopt ook niet, God zegt
(romeinen3v23 Want allen hebben gezondigd en derven de heerlijkheid Gods) De enige mens die nooit gezondigd heeft is Jezus, voor de rest staat de hele mensheid schuldig
 
 rovago corner
Woensdag, juli 09, 2014 02:31 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Wat een klein gedichtje allemaal kan uitlokken, maar dat wist ik toen ik het schreef. Dat bewijst alleen al hoe fanatiek geloof is. Ik ben athe´st, dus ik geloof nergens in. Ik denk dat de mens in een God gelooft omdat hij bang is voor de dood. Want in elke godsdienst, komt altijd het verhaal over een lekker leventje na de dood. Dat zou heerlijk zijn voor de mensen die erin geloven, ware het niet dat er bv gekken zijn, die zou extreem geloven dat ze zich vol met bommen versieren, en zich in de massa laten ontploffen om aan hun jonge maagden te geraken, want die worden schaars. Ik zou ook geen vierhonderd jaar geleden willen geboren zijn toen Alva hier in naam van dat andere geloof kwam moorden en verkrachten, neen mensen mij niet gezien, dan geef ik mijn lichaam liever aan de wormen, daar doe ik niemand kwaad mee.
 
 mima corner
Dinsdag, juli 08, 2014 23:29 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
was het maar zo simpel :)
ook godsdienst wordt maar al te vaak als mantel gebruikt dus is godsdienst gevolg van een bepaalde 'menselijke' drift en niet zo zeer de oorzaak van...
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 23:18 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Mijn tip aan Spring is misschien wat minder te klagen. Ik vind dat ze gefrustreerd overkomt.
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 22:51 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Ik denk die discussies hieronder met Spring heeft weinig zin.
 
 spring-in-het-veld corner
Dinsdag, juli 08, 2014 19:03 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
ja, natuurlijk, in je eigen gedicht, jij plempt jouw overtuiging uitsluitend onder gedichten van anderen zonder zelf ook maar iets zinnigs te schrijven, je bent gewoon net en jehova`s getuige met stalen neus...
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 18:09 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Spring als iemand evenveel rechten heeft dan mag diegene het ook over het geloof hebben.
 
 spring-in-het-veld corner
Dinsdag, juli 08, 2014 17:30 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
klopt, evenveel !
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 17:16 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Spring je hebt niet meer rechten dan een ander om iets te zeggen.
 
 spring-in-het-veld corner
Dinsdag, juli 08, 2014 16:17 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Matthijs, jij dringt je bij een dichterssite op met je geloof, doe dat lekker bij de pinkstergemeente ofzo, wij gaan daar toch ook de christenen, of hier jou, niet lastig vallen met discussies dat ze in een broodje aap geloven? Leer je plaats eerst eens kennen voordat je de discipel uit gaat hangen..
 
 september corner
Dinsdag, juli 08, 2014 15:58 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Heel goed verwoord Rovago en een leuke discussie toe ;) voor mijzelf is het probleem eerder dat mensen menen te spreken handelen uit naam van ..dit ligt in mensen zelf. Goed aangekaart.
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 15:53 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Spring wat je zegt klopt niet en met over het geloof vertellen is niks mis. Het punt is Jezus werd gekruisigd hij heeft niemand gekruisigd. De realiteit is dat mensen die geloven juist vervolgd werden en worden door mensen die dat niet doen.
 
 spring-in-het-veld corner
Dinsdag, juli 08, 2014 14:46 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Ze dienen in de naam van het geloof en steken een 16 jarige jongen levend in de fik,matthijs, haal die kleppen toch eens van je ogen, jij bent minstens zo fanatiek met je opdringerigheid, rovago heeft gewoon een punt, godsdienst is de reden om oorlog te voeren, kijk maar in het klein,hier, en dan in het groot, het scheelt nagenoeg niets,ik geloof in sprookjes, maar dring dat niemand op..geloof jij maar in wat jij wilt en hou dat ook voor jezelf..
 
 matthijgedichten corner
Dinsdag, juli 08, 2014 14:30 Alle gedichten bekijken van deze schrijver
Als je met Godsdienst, God dienen bedoeld dan is dat zeker niet de oorzaak van de oorlogen enzo. De mens is in oorlog met God en juist daar heb je de ellende van.
 
Vorig gedicht | Volgend gedicht

corner Auteursrecht
 
De gedichten die ingezonden zijn op de website van de gedichten freaks en e.v.t. toekomst projecten die gekoppeld zijn aan de gedichten freaks blijven te alle tijden eigendom van de feitelijke auteur van het gedicht. Zonder toestemming van de feitelijk auteur mogen de gedichten niet gebruikt worden voor andere doeleinden dan lezen op deze site en indien hier toestemming voor gegeven is door de feitelijke auteur het uitgeven van de gedichten door Gedichten-Freaks zelf. Mocht er sprake zijn van misbruik van de content en de gedichten die gepubliceerd zijn op deze site door wat dan ook dan zullen er hoe dan ook (in samenspraak met de auteur) stappen worden ondernomen.



Sitemap overzicht - Privacy Policy