Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:13 |
Bakvis moet beter op de BakFiets! En ver, ver weg worden gereden, naar de zee terug:D | |
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:07 |
vind ik ook eerlijk gezegd neem barabakvis maanden doet zij dat hoor je jacky daarover nee dus wat zeurt hij eigenlijk |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:06 |
ja, ik moet niet lachen meer barabakvis met haar geblaat en haar haat en over mij beklagen gut wat is ze toch weer zielig maar wel loeihard uithalen dat kan ze goed zo wijs is ook zij onze psychologe uit de ijskoude schildergenootschappelijk |
|
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:06 |
Het valt wel mee! | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:05 |
Raaskal maar voort! |
|
stapel mucho: | Zondag, mei 02, 2010 16:04 |
zes met je sadisme je raaskalt zelf honderduit in je dronkenschap mag ik ook een keertje en een raddraaier ben je zelf eigenlijk in al uw wijsheid hahahaha |
|
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:03 |
Grapje! | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:03 |
Gewoon afsluiten die raddraaiers! | |
Meneer Zes: | Zondag, mei 02, 2010 16:02 |
Ik smoor het in de kiem, met de riem over de rug. Ik zorg voor heldere stroom, van water; want De wijze is als het water / het water is wijs. Liefs, Meneer Zes |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 03:32 |
Voor lexx en macha: Jullie mogen terecht fier zijn om mensen onderuit te halen, en mensen die pogingen doen de adem af te snijden zodat zij ontmoedigd (moeten) achterblijven. Elkeen moet bij het begin beginnen, dat is nogal wiedes! Een beetje ruimte geven en een beetje plaats maken is het minste dat je kan doen. Gelegenheid geven tot groeien, in plaats van in de kiem te smoren! Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 03:22 |
Voor de keine vos: Dat is de eigenlijke bedoeling, Sonja, datgene uit een tekst halen wat je aanspreekt op het eigenste moment. Knap van je dat je dat bij iedereen doet. Want elkeen heeft wel iets te zeggen, nietwaar? Met dank! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 03:18 |
Voor stapel macha: Dat geloof ik zeker, want je bent een straffe kleinzielige! Wat jij allemaal wil kunnen is van het mooiste niet, is hier al meer dan eens gebleken! As je je maar amuseert, meer moet dat niet zijn! Succes, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zondag, mei 02, 2010 03:12 |
Voor lexx: Is dat nu een manier van doen iemand met heer-jacky -vol-van-genade aanspreken? En ondertekenen met sjaloom, om iemand in een hoek te drukken waar hij niet hoort, in de verste verte niet! Maar het onderstreept weeral eens dat mijn stelling over ironie als een bus klopt, als ik zeg dat het meestal gebruikt wordt om de zelfverheffing te dienen. Het wordt meer dan flauw, vin'' je dat nu zelf niet? Het gaat de korst af! Groet, jacky |
|
De kleine Vos: | Zaterdag, mei 01, 2010 12:50 |
een lokmiddel kan voor mij positief maar ook negatief zijn ik haal uit je gedichten/levens visie de dingen die mij aanspreken doe ik eigenlijk bij ieder een lieve groet Sonja |
|
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 10:49 |
ik kan ook met zulke reakties als jij uit de hoek komen, hoor maar dat doe ik niet ik ga niet overal boven staan net zo makkelijk |
|
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 10:48 |
die menslievendheid van barabakvis en vooral respect ook jajaja mensenlief ik ben alweer weg geloof je het zelf nog |
|
mucho zwabbert: | Vrijdag, april 30, 2010 10:45 |
ja, je meest trouwe aanhangers laat die maar eens wat van je woorden tot zich nemen dat lijkt me meer van het ware |
|
lexx: | Vrijdag, april 30, 2010 06:53 |
misschien, heer jacky-vol-van-genade, misschien. het zijn er twee die al mening verdachtmaking over mij hebbe rond gesast, gebebt hebbe bij de redactie en zelfs gedichten geplaatst met lexx-is-boosaardig. dus gaat heen met je "superieure man." die hangen nu als kat en hond tussen twee en drie ''s nachts onder jouw gedichtekes he. ik neem jullie met volle overtuiging niet serieus! sjaloom :) |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 02:08 |
Voor mucho: Iedereen is vrij van te zeggen wat hij/zij wil! Welkom dus, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 02:03 |
Voor meneer zes: Van deze keuze die je maakt ben je uiteraard volledig vrij, Ayesha! Tot je zin hebt! Dank voor de goede gezondheid die je ons wenst! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:59 |
Voor lexx: Misschien dat ''die wijven'' toch iets meer zien of aanvoelen, Alex. Je afzetten tegen iets kan averechts werken. De superieure man? Het blijft duren! Ik hoop dat ik me vergis! Groetje, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:51 |
Voor kerime ellouise: Daar gaat het in feite om, Kerima, wat eigenlijk niet zo moeilijk hoeft te zijn bij nadere beschouwing. Terwijl macht-hebben-over niet aanwezig zou mogen zijn. Maar dit is ''ingeslopen'', en het ligt aan ons of we ons hier bij neerleggen of het bespreekbaar maken. Of wij moedig genoeg zijn hier de oorzaken van bloot te leggen, wat veel miserie in de wereld zou kunnen besparen. Dank voor de reactie, Kerima! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:40 |
Voo nummer 127: Veel dank dat je weer kwam lezen, Bart! En blij dat je het kon waarderen! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:39 |
Lion2: ... te ver, vermoed ik, in zoverre dat ik me afvraag hoe het staat met de verdraagzaamheid naar anderen (heterokoppels) toe. En nee, ik vind niet dat het dan hetzelfde verhaal blijft, maar elkeen moet dat voor zich uitmaken. Het gebeurt en is daardoor een gegeven, dat is het enige wat men hier kan vaststellen. Maar inderdaad, een complex gegeven! Bedankt voor je opmerking! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:28 |
Voor lion10cc: Dit alles ligt momenteel nogal gevoelig in de (onze) maatschappij, Leon, het is gewaagd je hierover uit te spreken. Maar in de context van mijn redenering kan het huwelijk niet anders zijn dan een verbond tussen een vrouw en een man. Onze samenleving heeft het anders-zijn optimaal getolereerd en aangenomen, niemand stoort er zich nog aan, en dat is maar goed ook. Maar hier nog verder gaan en het huwelijk opeisen is een brugje ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:15 |
Trucker2: ... het niet anders kan dan echt zijn. De uiterlijke vrouw of man zou dan het lokmidel zijn tot vereniging om contact te hebben met de innerlijke vrouw of man (''iets uit mij is daar te zien''). De diepverdrongen eenheid die ons blijft herinneren? Dan voor je reactie! hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 01:11 |
Voor trucker klaas: Ik bedoelde dat het bestaan van een innerlijk ons, sommige mensen althans, angstig maakt, Klaas. Een samengaan van zielen die een moment tot hereniging komen, een moment (weer) een zijn. Het orgasme laat die flits van de eenheid van alles zien, tot nog half versuft de wereld weer zijn opwachting maakt met zijn dagelijkse beslommering. De getuigenissen in het liefdesspel liegen er niet om, want dat moment is zo zuiver en apart dat... |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, april 30, 2010 00:57 |
Voor tsunamie: Inderdaad, als twee hetzelfde zeggen is er meer kans dat het zo is. Tenzij beiden de leugen gebruiken, uiteraard. Maar getuigenissen worden niet altijd geloofd, ook niet als ze overduidelijk waar zijn! Dank dit te waarderen, Tsunami! Hartelijk, Jacky |
|
mucho: | Donderdag, april 29, 2010 19:27 |
ah de nachtbrakende volgeling zonder lokdoosje |
|
Meneer Zes: | Donderdag, april 29, 2010 19:01 |
Tot weerziens(A)! |
|
Meneer Zes: | Donderdag, april 29, 2010 19:01 |
Ik zal voortaan geen moment meer op Freaks zijn wanneer ik er de behoefte niet toe voel. (A)Schol, Jacky! Ik drink nog een spiritualium op het voortzetten van het schrijven (ook voor jou!) en voor ieder een goede gezondheid! Ik kom voortaan strikt in de nacht op Freaks en niet meer dat ''dagelijkse freaks-hangen''. Gegroet(A)! Ayesha |
|
lexx: | Donderdag, april 29, 2010 17:16 |
ik heb met je filoezoefie niet meer veel. als ik zie dat er wijven als meneer zes en de tsunami voor op blijven dan denk ik: waar gaat het over? |
|
kerima ellouise: | Donderdag, april 29, 2010 16:58 |
als ieder mens, man of vrouw, wat minder ''machtig'' wilde zijn en het ''gelijk'' wilde afstaan , dan zou het meer verenigbaar zijn weer met graagte gelezen Jacky liefs kerima ellouise |
|
Nummer 127 : | Donderdag, april 29, 2010 12:49 |
krachtig geschreven alweer, zoals we van je gewoon zijn geworden :) Bart |
|
Lion10cc: | Donderdag, april 29, 2010 12:46 |
ik had 1 opmerking/vraag Jacky je spreekt hier altijd over man - vrouw of vrouw - man inmiddels is het mogelijk dat twee mannen of vrouwen met elkaar trouwen is dit dan een andere situatie of blijft het met gelijk welke geaardheid het zelfde verhaal graag gelezen vriendelijke groet Leon |
|
trucker klaas: | Donderdag, april 29, 2010 08:13 |
eenheid in vereniging lijkt mij niet angstig gevoelsmatiging om tot extase te komen is geen lokmiddel maar een samenspel van verscheiden zielen ... groet ,klaas |
|
tsunami: | Donderdag, april 29, 2010 03:19 |
Als twee het zelfde zeggen moet het wel zo zijn nietwaar? Ik onderstreep deze filosofie als uit één adem.Kort maar krachtig deze keer prachtige waarachtige filosofie , groetje tsunami |
|
Auteur: Jacky Van den Berghe | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 29 april 2010 | ||
Thema's: |