Ayesha Maliangkay: | Maandag, maart 01, 2010 08:57 |
Nou, OK, Black Jack, is een kaartspel, een kaartspel, is een gokspel, en dat is een spel van dat mannetje met die horentjes, en bokkenpoten, ha ha ha! Jij vindt hier het verband daarmee: Je hebt een hocus pocus stijl. + dat je best een goed inzicht hebt in ongeacht welk onderwerp, schemerwereld? Komt zo in mij op. Ayesha |
|
Jacky Van den Berghe: | Maandag, maart 01, 2010 00:37 |
Ayesha: Ja ja, Black Jack is een kaarspel (in Belgie eenentwintigen!). Maar waar leg je het verband tussen mij en Black Jack? Dat ontgaat mij! Jacky |
|
Ayesha van Kesteren: | Zondag, februari 28, 2010 09:49 |
Black Jack is een kaartspel. | |
Jacky Van den Berghe: | Zondag, februari 28, 2010 02:56 |
Ayesh-D: Elk zijn methode, indien ze maar redelijk blijft, nietwaar? Desnoods van hetzelfde laken en broek, maar dat vind ik aan de minnetjes-kant! Dan is de wraak(je) wel eens bekoeld, maar het heeft in feite niets opgelost! Waarom Black Jack? Groetje, Jacky |
|
Ayesha van Kesteren: | Zaterdag, februari 27, 2010 12:43 |
Neeeeee, beste Black Jack! Ik bedoelde dat ik datzelfde terugdoe, als ze me proberen zwart te maken, terwijl ik niets treiter, maar ze weg wil hebben, en wil dat ze voorlopig niet reageren onder mijn werkies. He he, comprix! Ayesha |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, februari 27, 2010 00:49 |
Ayesha-C: Ik zie het nut niet in van treiteren, maar elk zijn voorkeur(en), nietwaar! Indien we allen onze tolerantiegrens wat zouden optrekken, kan er al eens iets gezegd worden zonder dat het onmiddellijk kwaad bloed zet, denk ik dan. Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, februari 27, 2010 00:43 |
Voor nummer 127: Dank je wel, Bart, en... je moet echt niet verantwoorden wat je met je haar(tjes) doet. ''t Zijn de jouwe, niet! Heel hartelijk, Jacky PS: Je kan ze ook wegrukken met een soort lijmband! Dit ter (pijnlijke) inlichting, ha ha ha |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, februari 27, 2010 00:39 |
Dank je wel Mark dat je mijn houding kan bijtreden, en ook de voorkeur geeft om zo te handelen! Inderdaad, het moet al echt de spuigaten uitlopen! Hartelijk groetje, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Zaterdag, februari 27, 2010 00:36 |
Voor lexx, Het spijt me dat ik je moet tegenspreken, maar filosofie ontwikkelt zich niet uit verveling, maar uit betrokkenheid bij het gebeuren. Van de gehele samenhang Indien je dit anders wil zien is dat natuurlijk jouw zaak, en vanzelfsprekend kan je van de meest ernstige dingen een lachertje maken. Onze stand-up-comedians doen niet anders, en met succes! Dus, ga je gang, Alex! Beste groetje, Jacky ... twintignulacht? |
|
Nummer 127 : | Vrijdag, februari 26, 2010 17:15 |
sterk schrijven alweer, ditmaal in n andere vorm :) Bart ps waarom al dat haar wegdoen? wel... gewoon, zo af en toe eens, waarom niet :) |
|
Ayesha van Kesteren: | Vrijdag, februari 26, 2010 13:41 |
Ik verwijder zeer zelden selectief reacties dat doe ik alleen om er een weg te treiteren. Maar als ik denk: God wat een zooitje hieronder, verwijder ik gewoon het hele gedicht en plaats het opnieuw. Zonder selectief wissen. | |
Yellow: | Vrijdag, februari 26, 2010 13:37 |
inderdaad, we leven nu, wat de reacties betreft onder uw gedichten, ik vind dat jij de goede houding hebt, ik heb juist dezelfde houding, het moet al echt heel erg zijn voor ik reacties verwijder. je doet het goed hoor | |
lexx: | Vrijdag, februari 26, 2010 03:35 |
ik gaat ook een gedicht maken uit twintignulacht. | |
lexx: | Vrijdag, februari 26, 2010 03:32 |
ach. het is allemaal filozofie. vluchtigheid he. zoef zoef. verveling vooral, en wat scheelt het, niks :) en een lachjebekje voornamelijk. | |
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 02:24 |
Voor lexx: Tja... Hartelijk, Jacky |
|
lexx: | Vrijdag, februari 26, 2010 02:17 |
pfftt :) jullie sporen toch niet lekker hoor. en wat een ballengedicht. | |
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 02:06 |
Ayesh-B2: ... van iemand blijkbaar geeft iemand een gevoel van macht, terwijl hij niet beseft hoe klein hij zich hierdoor aanstelt! Sorry, voor hetlate antwoord, maar kon deze nacht niet meer op de site wegens ''Oeps... je wee wel! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 02:03 |
Ayesha-B: Het is inderdaad een Belgische uitdrukking: ''Je mag niet over je gezicht laten lopen!'' Je mag je niet laten doen, maar sommigen overdrijven hiermee en gaan door tot in het onwelvoeglijke! Rijdt er iemand een schrammetje in mijn auto, dan zal die dat heus moeten vergoeden, maar ik zal daar dan geen verder kabaal rond maken om ''te benadrukken wie ik wel ben'', en die mens uitschelden wat voor een domme kloot hij wel was, enzovoort! Dat uitschelden ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 01:50 |
Burach-B2: ... dat meer over hem of haar dan over mijzelf! Ik heb het geleerd me niet onmiddellijk onthutst te voelen en ''het'' te laten bezinken, want meestal komt dat toch in orde na een redelijk antwoord desnoods. Ik ben heus geen lafaard of zo die op zijn kop laat zitten! Dan maar liever niet, vraag je. Dat ligt totaal niet in mijn lijn, zeg nu zelf! Dank dat je dan toch wilde lezen! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 01:38 |
Baruchacha-B: Eerst en vooral, de vorige nacht kon ik onmogelijk nog op de site, nadat ik een reactie wilde sturen naar Quicksilver: ''Oeps, deze link lijkt niet meer te werken''. Daarna was het uit met de pret, sorry (maar ik kon er helemaal niets aan doen, weer eens). Wees gerust ik verdedig me waar het nodig is, maar ik doe dit blijkbaar op een andere manier dan gangbaar is. Ik probeer namelijk meer diplomatisch tot een vergelijk te komen. Indien iemand wil schelden zegt ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 01:26 |
88B: ... was alles (weer) weg! Dus hierboven een ingekorte versie! Dank dat je nog kwam toelichten! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Vrijdag, februari 26, 2010 01:25 |
88B: Onze ontelbare nu''s uit het verleden hebben het nu waar wij nu in leven (mede) bepaald. Elk nu dat er bijkomt moet erop gericht zijn (eigenlijk kan dit niet anders)om ons leven in de toekomst leefbaar en aangenaam te maken, zodat wij zouden kunnen blijven genieten van het (eeuwige)nu! Ons verleden is maar pas voorbij, indien het verwerkt is, anders blijft het ons (achter)volgen tot in de volgende nu''s! Had al een heel antwoord getypt, maar plots ... |
|
Ayesha van Kesteren: | Donderdag, februari 25, 2010 21:11 |
Vrouwen zijn doortrapt, verschrikkelijk doortrapt! (A) | |
Ayesha van Kesteren: | Donderdag, februari 25, 2010 04:51 |
Daar ben ik het volkomen mee eens (je reactie aan Baruch.) dat er niet altijd maar een rechtvaardiging ligt in ''je moet je niet laten doen''!!! Dat is terzijde wel Belgisch voor ''laat niet over je lopen'' of dergelijks. Maar het droevige is dat ook dat dan weer wordt gebruikt om eigen-gelijk te behalen ongeacht of dat wel zo is. Het Grote Gelijk ( citeer th-custers). Graag komen lezen! Ayesha |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:53 |
Baruch2: ... als afrekening, als vergelding. Waarop die anderen zich ook weer een recht toeschrijven, ...en zo voort! Maar zo blijft het spelletje duren, waar ''het kwaad'' net op rekent! De dingen op een redelijke manier gelegenheid geven om zich te uiten, lijkt me beter! Bedankt voor de raad die je me wil geven, wat ik geweldig apprecieer! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:43 |
Voor Baruchacha: Och Elize, ik noem dit niet eens ruzies. Waarom zou ik me verdedigen, ik word hier niet eens aangevallen of zo! En een menigsverschil kan ik echt niet als zijnde ''het kwaad'' bestempelen. ''Je mag je niet laten doen'', is de gangbare tendens tegenwoordig in onze samenleving, een houding die op het eerste zicht terecht lijkt, maar in feite meer kwaad dan goed doet. Als zij een bom smijten, hebben wij het recht er ook een te smijten, (en zelfs twee ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:32 |
Isolina2; ... is absoluut geen negatieve ikzucht. Dat is absoluut normaal verlangen, een vanzelfsprekendheid! Maar we moeten altijd op onze qui-vive zijn! Wens je een voorspoedige toekomst, Maria! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:25 |
Voor Isolina: Het gaat er eigenlijk niet om dat je wegdoet wat je niet wilt, want voor hetzelfde geld kan precies dat wat je niet wilt nodig en heilzaam voor je zijn. Wat we meestal niet herkennen door onze nukkigheid die wij ergens onderweg in ons leven hebben opgedaan. Enkel diegene en datgene, wat duidelijk een hypotheek wil leggen op onze eigen toekomst! Toegegeven dat dit niet altijd zo duidelijk is! Dat men het goed wil hebben voor zichzelf en de zijnen ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:11 |
Voor johandedichter: Heel opgetogen dit commentaar uit jouw mond te mogen horen, Johan! bedankt! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:10 |
Voor 88 en Ayesha: Zoals jullie waarschijnlijk weten en al ondervonden hebben, wens ik me niet te bemoeien tussen onderlinge meningsverschillen(tjes) met elkaar. Mijn gevoel voor authenticiteit belet me dingen te verwijderen. Daarbij, van mening verschillen mag (van mij toch), zolang het min of meer in de mate van het welvoeglijke blijft. Beste groetjes voor jullie beiden! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 01:09 |
Voor Ayesha van Kesteren: Dank voor het goeds dat je wenst! Hartelijk, Jacky |
|
88: | Donderdag, februari 25, 2010 01:02 |
ja, was aan jou gericht, ik ging in op je gedicht door het stukje-Het nu waarin je nu leeft is het verleden van je toekomst.- en de rest natuurlijk, leven in het nu is nu, maar toch moet je keuzes maken voor de toekomst, dat is niet het nu, en gisteren bestaat al niet meer, je bewust zijn van de dag van vandaag is goed, zo moet je het leven genieten, maar je ogen sluiten voor de toekomst kan ook niet echt, dat was de insteek |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 00:55 |
88Twee: ... op aankomt, hoeveel negatieve dingen of zelfs ellende men ook meegemaakt heeft of heeft moeten ondervinden! Ben er niet zeker van dat dit aan mij gericht was (08:48 u.). Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 00:49 |
Voor 88: Nee dat zou ik niet doen, omdat ik er reeds vroeg erg in had dat je in het nu je toekomstig verleden maakt! Maar, en dat is wel erg, iemands toekomst wordt ook door anderen bepaald en door gebeurtenissen en omstandigheden, waar iemand (soms) geen enkele vat op heeft. Alleen maar maken dat je in ''elk nu'' van je toekomst jezelf in de ogen kan blijven kijken. Onze innerlijke kern zonder blutsen heel door ons leven te krijgen is waar het ... |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, februari 25, 2010 00:35 |
Voor Het Gejefte: Een samenloop van omstandigheden zeg maar, maar niet erg, toch? Wil het wel graag lezen, zoek het op! Prettig kennis te maken! Hartelijk, Jacky |
|
isolina: | Woensdag, februari 24, 2010 19:55 |
ja nu moet je weg gooien dat wat je niet wilt in dit leven , die zg vrienden die er niet zijn . knuff maria | |
johandedichter: | Woensdag, februari 24, 2010 14:17 |
Jacky jij bent een gevoelig persoon en dat maken jouw gedichten zooo mooi graag gelezen gr johan |
|
88: | Woensdag, februari 24, 2010 11:03 |
sorry jacky, dit is jouw gedicht, verwijder mijn reacties maar, ik liet me heel even meeslepen, excuses liefs, 88 |
|
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 11:02 |
Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt. |
|
88: | Woensdag, februari 24, 2010 10:42 |
wat jij een schijnheilig boontje noemt, komt gewoon voort uit het feit dat je zelf geen ruimte weet te creeren om je in een ander in te leven, die zelfs de ruimte niet gunt. Doe je eigen ding en noem mijn naam niet meer, ik zit niet op die reclame van jou te wachten, amen! | |
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 10:30 |
Ik haat schijnheilige boontjes. Basta | |
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 10:30 |
Ieder is uiteindelijk het beste af vrij-zijnd. 88, zand erover. Maar geen geveinsde leukigheidjes graag, of wel ? :D :D :D :D | |
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 10:28 |
Maar waarom jij vaak liegt, of ik dat idee krijg, althans, ik weet niet, maar het komt niet goed op mij over, dat hoeft niet eens aan jou te liggen. IK zeg al: even goede vrienden. Jij wilt vrij zijn in je uitlatingen, dat wil ik ook. Niet dat er omdat er vriendschap ''tussen'' staat, geen waarheid meer gevoeld/ gesproken mag worden. Comprix? | |
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 10:25 |
Ik ben niet vijandig, integendeel, maar jij moet niet te gauw denken dat wat je zelf doet goed is zonder meer, dat komt bij mij totaal verkeerd binnen. Ik probeer jou hooguit iets te vertellen, danwel bij te brengen, en dat kan soms alleen met wat moeite, en helaas niet zonder een beetje pijn. Ach weetje 88, even goede vrienden, als je mij belt ben ik nog steeds de jouwe, maar denk niet dat mijn uitingen op Freaks reflecteren hoe het is. Het is een aanvulling, geen feit. | |
88: | Woensdag, februari 24, 2010 10:19 |
wat ben jij opeens een ander menspersoon zeg ayesha, ik geloof mijn ogen niet, die onverklaarbare vijandigheid opeens,pfff.. ernstig, het ga je goed | |
Ayesha van Kesteren: | Woensdag, februari 24, 2010 10:01 |
Nee, 88, van jou weg doen heb ik geen spijt, en dat krijg ik ook niet. Gappig en mooi gedicht, goed gefilosofeerd, knappe redenatie, schol! Ik ga een biertje drinken straks, want hoe vaak ik ook dacht ''het is afgelopen nu'' mijn vader leeft en brengt zes halve liters Heineken mee, dus voor mij gelukkig nog enige levensvreugde. Ik wens jou, Jacky, een hele goede avond, en veel goeds, Ayesha |
|
88: | Woensdag, februari 24, 2010 08:48 |
en wanneer je vanuit de toekomst op het nu terug kijkt,zou je dan spijt voelen bij wat je in het nu-verleden hebt afgestoten? groetje,88 |
|
Het Gejefte: | Woensdag, februari 24, 2010 07:34 |
Net op de dag dat ik me ook uit in woorden als nu, toekomst, verleden... Knap. Jef |
|
Auteur: Jacky Van den Berghe | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 24 februari 2010 | ||
Thema's: |