johandedichter: | Vrijdag, mei 29, 2009 02:31 |
ik ben ook tegen elke vorm van geweld mooi gevonden gr johan |
|
mucho: | Donderdag, mei 21, 2009 13:15 |
oh is dat zo | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 13:12 |
Geen zin in zielloze ruzies. | |
mucho: | Donderdag, mei 21, 2009 13:02 |
poe sluit jij jezelf effe lekker in je kerker op, joh! |
|
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 12:47 |
Hey mucho, dan moet je met je l-l gaan janussen (1-0) | |
mucho: | Donderdag, mei 21, 2009 06:00 |
men nam de drugs en intellectueelde nog een eindje met zijn fles alvorens in oeverloos gelul te gaan jezussen |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 03:03 |
Nana2: PS: ... en, buskruit dient om te vernielen! |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 03:00 |
Vor nana: Ook laatste reactie. Ik kan zelfs tegen laag bij de grondse kritiek, ook al wordt die verpakt in zogezegd buskruit! Een beetje raar wat hier allemaal in mijn schoenen wordt geschoven (door allumini). Ongelooflijk. Met respect gelezen. Hartelijk, Jacky |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 02:45 |
ja! ik ga tegen mn broertje aankruipen vannacht (maak plaats!! ik heb het koud) ;) dus. | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:26 |
Maar waarom niet in overweging nemen dat er iets diepers ligt achter wat zij noemen ''veroordelen''. Misschien is het retrospectief. Wat mij betreft lult iedereen precies wat ze willen, hoe rechtstreekser hoe beter. Ik ga er niet over, maar neem ook niet erg serieus wat ik lees, dus het kan me niet schelen. Wanneer iemand mij aanvalt (wat nu het geval niet is) weet iemand het vanzelf. Ben lazarus, moet kappen met schrijven. :D PMD |
|
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:21 |
Nou sorry, als je dat buskruit noemt, dan heet ik Jezus. | |
nana: | Donderdag, mei 21, 2009 02:18 |
laatste reactie, ik ga slapen maar las hier nog even.. ''veel zijn zal dat niet hebben vrees ik'' ... daar begint de oorlog.. Allumini schiet in het minst niet met losse flodders, ze schiet met buskruit! daar moet je tegen kunnen maar LEES wat ze te zeggen heeft, dat wordt vaak niet begrepen maar is zeer de moeite waard!! truste allen :) |
|
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:18 |
Ik moet eigenlijk zo hard lachen om je opmerking, dat ik er spontaan van in slaap val. | |
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 02:17 |
ik heb een vogelnestje met mijn haar laten vergroeien (ze leven nog steeds!!) nee ik drink geen karvan cevitam: karvan cevitam is commercieel (of gewoon veel lekkerder: jah) | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:16 |
Sorry? Macabree mijn ballen aan een tafelpoot, dat is nu wel weer humoristisch juist. | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:15 |
Je bedoelt dat rechtstreekse directe opmerkingen het langst duren? Daar getuig je zelf maar voor een deel van. Kunst heeft een waarde. |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 02:15 |
''ik macramee mijn ballen aan een tafelpoot god'' ''maar over die europese unie he'' | |
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 02:13 |
wat jou betreft: maar wie zichzelf allemaal al niet ''kunstenaar'' noemen: en hun non-gestaafde idealen en hooghartige meningen over zaken (lees je eens in ofzo dan) loslaten. ik ben de tel kwijtgeraakt.. dat hoor je vijf of tien keer aan: en dan wordt het oervervelend. helemaal in relatie tot ''god'' god spaar me!! (inderdaad) klaar nu. morgen weer een dag (oh yeah) | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:07 |
Allumini schiet met losse flodders, daar staat ze wat mij beteft bekend om. | |
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 02:05 |
Vooe PeMust Die: Doe maar hoor, maar veel zijn zal dat niet hebben, vrees ik! Groetjes, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 02:02 |
Omni allumini: Blij dat je deze discussie zelf sluit, want je aantijgingen zijn werkelijk beneden alle peil. Maar dat heb ik nog gemerkt bij je reacties op anderen. Dus... Toch bedankt dat je reageerde. Jacky |
|
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 02:00 |
... | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 01:59 |
Enne, staat er ook coca cola in die koelkast? Bij mij wel. O, ja, ik moet eigenlijk mijn mond houden want dit is mijn gedicht niet. Jacky, mag ik vriendelijk je toestemming vragen om tegen Allumini te getuigen? Met groet, PMD |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:58 |
Voor omi allumini: Denk je nu echt dat ik een soort wereldleider wil worden? Of wil je een onder-de-gordel gevecht lanceren? Dan is de vraag waar heb je het eigenlijk over, dingen die je me wil toedichten? Hartelijk, Jacky |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:56 |
jouw perceptie: nogmaals. ik pretendeer niets van die kwaliteiten. en ik ga deze discussie sluiten: want het is als redevoeren met mijn koelkast (wat mij betreft) | |
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:53 |
Voor omni allumini2: Waar lees je het of waar haal je het dat ik veroordeel!? Tof voor jou dat al die kwaliteiten bezit. Maar ik zou toch nog maar eens goed lezen als ik u was. Hartelijk,Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:50 |
Voor omni allumini1: Toch zijn er overd at flesje al handelsoorlogen gevoerd. En, er wordt al voor minder gevochten. Maar je opmerking doet niet ter zaken, sorry. Hartelijk, Jacky |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:47 |
''oorlog'' is een mooi woord voor mensen zoals jij (die daar geen enkel benul van hebben: dus) ''oorlog'' is ook een mooi woord voor mensen zoals ik (in godsnaam niet!!) snap je? | |
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:46 |
Voor 88: Blij dat je meee wil nadenken 88! dank voor je reactie! Hartelijk, Jacky |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:45 |
daarentegen zijn er genoeg voorbeelden van ''walt disneys'' of geweldige virtuosen: die de vruchten van hun talent geplukt hebben.. ik vind dit gewoon een heel gekleurd verhaal waar ik niet over na WIL denken.. het gaat namelijk nergens over. | |
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:44 |
nana4b: ... eigelijk wil zeggen is dat wij ook kleinschalige natuurlijke rampen(jes) willen nadoen. Waarom is me een raadsel, maar je kan het ook in onze huidge maatschappij bezig zien. Ondertusen lees ik je nieuwe boodschap. Hier moet ik je zeker bijtreden, het gaat niet om ''meningen'', het gaat om het ware, en een mening is een aangenomen waarheid! Veel dank, Jacky |
|
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:44 |
kijk: als het werkelijk gaat om ontdekking van waarlijkheid: dan houd je je a-priori aan de feiten: en niet je eigen invulling daarvan. je kunt geen wereldleider worden door de hele dag een beetje te tekenen en schrijven. coca-cola is niet opgericht door iemand die dacht: het zal mijn tijd wel duren.. | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 01:39 |
De woorden zoals retrospectief, n retrograde, komen plotseling in mij op. Met Groet, PMD |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 01:37 |
nana4: Ja, we hebben ook schuld aan tsunami''s, overstromingen, zelfs de gevolgen van vulkaanuitbarsting. Maar ik wou niet zover gaan. Neen, het niet de bedoeling om het gelijk te willen halen, maar om erachter te komen door overdenken en nadenken wat het meest plausibele isover de dingen. Dat is uiteraard ook de bedoeling van je reacties, neem ik aan. En, er zijn er altijd die de lijken moeten gaan oprapen, ook onder ons de mensen, wij apen(sic) de dieren na! Wat ik hiermee ... |
|
nana: | Donderdag, mei 21, 2009 01:37 |
ja, heb hier vandaag nog over nagedacht en kwam daar toch ook wel op uit.. de tijd van meningen verkondigen heb ik wel gehad, hoe minder stellig ik ben hoe meer ik op m''n plek kom.. toch wel.. | |
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 01:35 |
''Veroordeelde perceptie'' lijkt me in dit geval juister | |
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:32 |
is het niet juist dit soort ''gekleurde'' perceptie die de verbroedering al eeuwen in de weg staat?! ik eet gerust een sprinkhaan namelijk: heb ik niets van :) ik heb het rijk gehad, ik heb het arm gehad.. en alles daartussen in. ik ben veelzijdig, slim, ruimdenkend, en bezit een heel groot hart. jij veroordeelt hier indirect; en ik ben daar geen fan van. | |
Omni Allumini: | Donderdag, mei 21, 2009 01:24 |
ik vind een ''flesje cola'' dan een heel getint voorbeeld. net als heineken wordt dat tot diep in de rimboe aangevoerd (ik heb er nog geen sterveling om zien vechten: jij wel dan?!) denk daar eens over na: zou ik zo zeggen. | |
88: | Donderdag, mei 21, 2009 01:14 |
met bewondering gelezen, tjonge, wat een tekst .. ik ga maar eens nadenken. groetje 88 |
|
nana: | Donderdag, mei 21, 2009 01:13 |
wat het dierenrijk betreft: waarom zijn bepaalde diersoorten geschapen die de natuur dienen met het totaal verorberen van kadavers... dat is hun nuttige functie in het geheel.. het gaat mij niet om gelijk Jacky maar geeft wel te denken |
|
nana: | Donderdag, mei 21, 2009 01:07 |
ik zeg ook niet dat dat een flauw verlangen is Jacky! tsunami''s, overstromingen...wij hebben daar wel degelijk zeggenschap over! ''wat maakt de wereld ziek?'' heb je ''t al gelezen? ;) |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 00:58 |
nana3c: ... zijn perioden van welvaart geweest, de (goede) vraag is: hoe kwam het dat die perioden teloorgingen!! En dan komt men bij de zieleroerselen van de mens terecht! Pleiten voor geen oorlog, is geen flauw verlangen, maar een denkwijze die zich opdringt en waar wij met zijn allen aan toe zijn, of... Heel erg bedankt voor je opmerkingen, nana! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 00:51 |
Nana3b: ... die hun verkeerde handelingen willen goedpraten (de Indianen deden het al, de Romeinen deden het al enz). Het recht van de ''zwakke'' is dat de sterke voor hem zorgt (primitief: maken dat de groep voedsel vindt, hedendaags: dat de sterke voor werk zorgt enz)! En zo ging en gaat dat ook bij dieren, maar... Maar wij zijn mensen, en door al de voorbeelden die wij al gehad hebben zouden wij al beter moeten weten, dieren kunnen niet verder denken dan hun instinct! Er... |
|
Jacky Van den Berghe: | Donderdag, mei 21, 2009 00:39 |
Voor nana3: Over tsunami''s, overstromingen, vulkaanuitbarstingen, aardbevinden, orkanen e.d.d.m. hebben wij weinig zeg over. Maar oorlogen en armoede zijn geen natuurrampen die ons overkomen! Deze rampen zijn een rechtsstreeks gevolg op onze handelingen, zij zijn zeg maar kunstmatige rampen! De systematiek van onze planeet leert ons dat alles er voor iedereen is. Ergens is het een verkeerde uitleg dat in het dierenrijk het recht van de sterkste geldt, aangenomen door die mensen ... |
|
PoeMustDie: | Donderdag, mei 21, 2009 00:01 |
Dat is het overdenken waard hieronder, nana, en Jacky, moet nu snel naar mijn tomatensoep! Getver! |
|
nana: | Woensdag, mei 20, 2009 23:41 |
geen oorlogen meer..geen epidemieen..geen tsunami''s.. geen armoe.. dat zou lullig gezegd toch enorme problemen veroorzaken! dromen van welvaart en vrede is prachtig maar de systematie van deze planeet.. kijk naar t dierenrijk.. het recht van de sterkste, de mensheid functioneert niet wezenlijk anders.. |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 02:21 |
nana2: Dat juist houdt ons tegen: te denken dat het utopie is! Daardoor blijven wij inde omgekeerde utopie geloven die wij de realiteit noemen (en die overweldigend is). Maar wij moetn weten en beseffen dat wij (wij!) die realiteit make,. Dus... voor ''t zelfde geld is het anders! Zonder kniesoor te zijn blijven geloven (in onze dromen van welvaart en vrede)! Bedankt dat je nogmaals reageerde! Heel hartelijk, Jacky |
|
nana: | Woensdag, mei 20, 2009 00:48 |
jacky ja ik begrijp je ook wel denk ook niet dat we moeten zwijgen maar de gedachte dat ons gepraat zou helpen is voor mij een utopie, dat heeft de geschiedenis toch wel geleerd misschien een beetje doemdenken.. zegt iets over mij op dit moment ;) grote dromen dromen gedroomd... liefs |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:43 |
Voor Meneer Zes: Toch mijn dank dat jet het graag las! Heel hartelijk, Jacly |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:42 |
Voor nana: door erop in te gaan zou die weerzinwekkende kwelling(misschien eens) kunnen ophouden. Het leven is te kostbaar, zoals je zelf zegt, en de moeite waard deze parel heel ,te laten nvoor iedereen. En ik denk det ''het baat niet'' schadelijk is. Nee, oorlogen zijn geen noodzakelijk kwaad! Heel erg bedankt voor je reactie! Hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:36 |
Voor Tinklbel10: Welbedankt dat je kwam lezen, Tina! Heel hartelijk, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:34 |
Voor kerima ellouise: Bedankt te hebben gelezen, kerima, en je compliment! Hartelijk groetje, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:32 |
Voor Janny Schepenaars: Inderdaad, dat zou ik moeten doen, bedankt voor je opmerking! Heel hartelijk, Jacky |
|
nana: | Woensdag, mei 20, 2009 00:30 |
men..zegt zoveel.. een leven is te kort om daar voortdurend op in te gaan.. en ook te kostbaar denk ik voor die eindeloze kwelling.. het baat niet.. liefs nana |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:29 |
Voor Quicksilver: Enkel door liefde kan het dat onze legers ''overbodig'' worden. Gandhi was een groot mens, hij toonde ons dat het zonder geweld wel kan! Die droom hebben de meesten van ons, Dicky, dus... onze dromen waarmaken. De mens is tot veel in staat, zoals Maarten Luther ''King'' laten zien heeft. Het onmogelijke kan waar worden (een zwarte die prsident van de V.S. wordt!!). Dank je wel dat je weer leest! Hartelijke groetjes, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Woensdag, mei 20, 2009 00:19 |
Voor Froukje Vos: Bedankt voor je reactie, Froukje! Hartelijk, Jacky |
|
tinkelbel10: | Dinsdag, mei 19, 2009 23:01 |
graag gelezen, liefs Tina. |
|
kerima ellouise: | Dinsdag, mei 19, 2009 17:51 |
prachtig ditte! liefs kerima ellouise |
|
Jacky Van den Berghe: | Dinsdag, mei 19, 2009 17:00 |
Voor nummer 127: Bedankt voor het heerlijk compliment, Bart! Beste groet, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Dinsdag, mei 19, 2009 16:59 |
Voor Lion10cc: Zolang wij denken dat het niet zal ophouden, houdt het niet op! Zolang er overtreders zijn zal er conflict zijn, zolang men denkt geen ethiek nodig te hebben zal er een optreden tegen zijn! Zolang men ons een geweten ''moet'' aannaaien! Bedankt voor je reactie! Beste groet, Jacky |
|
Jacky Van den Berghe: | Dinsdag, mei 19, 2009 16:48 |
Voor Baruchacha: Dromen dienen om waargemaakt te worden, dienen te worden gerealiseerd! Zonder slag of stoot, maar gemakkelijk zal dat niet gaan. Er zijn dromen die het waard zijn doorgeven te worden, zoals die van Maarten Luther! Zij die een droom van vrede hebben zijn in de meerderheid,ontelbare keren kan men dit bemerken, dus... Hartelijk weerzien, Jacky |
|
Quicksilver: | Dinsdag, mei 19, 2009 14:48 |
Bedoel natuurlijk; Maarten Luther King | |
Quicksilver: | Dinsdag, mei 19, 2009 14:47 |
Moet denken aan, ik geloof niet in het leger, maar geloof in de liefde zonder twijfel! Geweld los je niet op door wapens en verdediging. Maar door praten en liefde tot de naaste zal het leger overbodig worden!Zo filosofeer ik er even op los. denk dan vooral aan Ghandi zijn uitspraak.Men moest werken aan rechtvaardigheid zonder geweld te gebruiken! En natuurlijk aan Maarten Luther Kong "I have a dream" die droom heb ik ook! Blij dat ik je weer lees, diepzinnig schrijven! Liefs,di |
|
Froukje Vos: | Dinsdag, mei 19, 2009 12:38 |
dat zal wel zijn want iedereen zegt dat, soms iemand niet, maar "die weet er niets van". liefs Froukje |
|
Nummer 127 : | Dinsdag, mei 19, 2009 09:53 |
amai goed geschreven! Nr 127 |
|
Lion10cc: | Dinsdag, mei 19, 2009 06:47 |
rekan precies niet meerop oorlog tgen cannabis oorlg tegen de opiumwetgeving van 1924 ofzo datze hun oorlog houden zonder mij ga wat wakker worden goeiemorgen | |
Lion10cc: | Dinsdag, mei 19, 2009 06:44 |
dag jacky leuk je weer eens te lezen alhoewel idd het niveau nog wat hoog ligt voor ons snotapen onze zon staaat nog in oosten ; het volk uit de jaren ''70 en 80 hadden na de sixtees revolutie helemaal geen zin meer in oorlog ( flower power) toen wouden we vrede maar de oorlog zal niet ophouden oftewel koud nuclair of in crisis ondergaan mischien toevallig een botsing met asteroide en, gedaan.sinds die zes dagen....en de faulklandoorlog heb je de oorlog tegen oorlog tegen olie enz.er kan pr |
|
Meneer Zes: | Dinsdag, mei 19, 2009 01:41 |
(A) | |
Meneer Zes: | Dinsdag, mei 19, 2009 01:37 |
Gecompliceerd voor een leek-lezer zoals ik. Met Poe noch Nietzsche, noch met Sartre in het hoog Engels heb ik moeite, maar dit is iets te gecompliceerd. Leuk dat je weer eens een stukje inzend! Graag gelezen! Mvg. Meneer Zes |
|
Auteur: Jacky Van den Berghe | ||
Gecontroleerd door: | ||
Gepubliceerd op: 19 mei 2009 | ||
Thema's: |